BAWA MULUT/MENGATA/MENGFITNAH DAN SEANGKATAN DENGANNYA

baru2 nie ..aku dengar khabar buruk... amboi... bawa mulut ..macam-macam dikatanya habis kait-kait aku ... satu pihak lagi nun sana mencari pasal entah apa-apa ...nie gara-gara mau cari gaduh jee..... aduhai... tak sayang mulut sungguh... dah lama aku simpan benggang gila aku ...bila amarah dah naik ...cepat-cepat aku g toilet ambil air solat ... tapi tu la kesabaran ada had dah meletup baru tau ... bayangkan dah berapa tahun aku berkerja dibawah bumbung yang sama hal yang sama berlaku berulang-ulang akibat busuk hati...yang tak wangi lagi...dan kita aku ungkapkan " Bahawasanya..mereka-mereka itu adalah manusia yang tak reti berdunia dengan manusia yang lain ..ada baiknya ..muhasabah diri.. macamana pandangan masyarakat sekeliling... mesra or tidak mesra dengan diri demo tu... jangan asyik membodek..sepanjang zaman..errrrrrr... ... tahap kebencian tahap dewa dah niee... mcmana nak aku maafkan manusia2 sebegini rupa... Sampai satu tahap nama sama lak dengan orang lain naik geli aku nak sebut nama demo tu......haha...
aku pun bukan baik ..juga ...aku sedar aku sapa ..aku keja ikut arahan ketua...tu sebab payah tul nak buat cam doktor fazilah kamsah sarankan " sebelum tidur maaafkan semua orang ...dulu pernah buat tapi bila demo nie buatlagi macam-macam hal..." Boleh maafkan kee orang macam niee... biar aku fikir 100 tahun lagi.

Comments

Popular Posts