Wednesday, September 09, 2009

Biskut Raya

Baru 5 jenis aku sempat buat + batang buruk ... ada lagi ke nak buat niee....


Biskut Samperit


Kuih Siput


Biskut Sarang Semut


biskut coklat cips ranggup
Telatah Idlan Tengok Pelita

Suka tengok idlan bila ayah pasang pelita depan umah ... kalut je panggil bu...api...bu api ..






idlan nie nampak je makanan dihidangkan di meja makan kalut la dia nak makan nasi .. tu dapat ayam apa lagi ... emmmmm
Menu Hari Ke Lapan Belas

Menu simple tapi fuhhhh .. makan tambah2


tom yam ayam


telur dadar



cucuq udang ..sambal aku guna sos cili thai maggi jee... x sempat dah nak buat
Menu Hari Ke Tujuh Belas

simple jee masak dah bz dengan biskut raya


ikan temenung bakar


sambal kicap


sayur tumis air gobis

Sunday, September 06, 2009

Menu Hari Ke Enam Belas

Alhamdullilah hari niee dah beransur chat dapat masak menu dibawah tu untuk keluarga tercinta . hari ketiga belas dan empat belas just dapat buat kanji jee... x dapat nak mengoreng pedih je telinga dan tak larat nak bangun niee..nak snap gambar lagi laa.... hari niee pun ada pedih pakai hood laa apa lagi selalu hood tu mcm tu jee...dah buka tingkap x da pakai dia nie demam pun dah beransur doktor pesan minum 100 plus... x sedap bila sakit minum air niee pahit...nie dapat masak dan sambung buat kuih siput dan biskut sarang semut dapat juga dua jenis hari niee.

Nasi tomato dah lama rancang nak buat tapi tak da kesempatan dan bahan seangkatan dengannya x da. tup-tup tadi tengahari cek stok barang wah cantik buat niee..jam 5.30 baru masak lepas balik dari pekan tg malim.


nasi tomato


sambal sotong rendam


rendang ayam berkicap menu niee untuk anakanda ...suka sangat ayam kesian ibu sakit makan kanji juga dia dua hari. nak makan jee minta ayam.


acar limau


acar or kerabu timun & lobak