Friday, April 10, 2009



Kesian Anak Ibu

Semalam petang dalam jam 3 baru sempat bawa idlan g klinik nak cucuk setahun setengah. batuk idlan ada lagi tapi dah semakin berkurangan . nangis sungguh bila misi nak cucuk . yang frustnya berat badan idlan menurun jadi 8.5 kilo dari 9.2 kilo. Banyak tu..... idlan makan apa je kami makan tapi dia lasak sangat jadi makan x jadi isi. dah la sukatan susu kami kurangkan sebab batuk dah lama sangat. Lepas balik klinik kesihatan Tanjong Malim kami g klinik DR. Chan lak.. orang-orang cni kata Dr. chan pakar kanak-kanak... dulu pernah g memang doktor check betul-betul kalau teruk dia cakap teruk dengan muka-muka dan kepala-kepala digelengkan. Semalam Alhamdullilah doktor Chan cakap ok... walaupun dah batuk lama ..tapi nasib tak da kesan pada paru-paru. Idlan mula batuk sejak mula pindah umah baru tu... aduhaiii nak buat camna ...dah beli umah kat ctu nak kata sejuk x da la sejuk umah tu ...tidur pun dah tak pasang kipas kami nie sebab anak batuk takut sejuk dada...umah tiap-tiap hari mok lantai... bila bagi pakai baju tebal ..naik ruam lak badannya. semalam bg pakai baju tebal lagi... pagi nie nampak kurang banyak... harapan opah mau bagi ubat ikut time... aku nak idlan chat... nie dah batuk-batuk memang dah tak bagi main luar rumah kesian dia. cadang nak bawa jalan Cameron pun x leh la . Atas tu lagi sejuk. kat Tanjong Malim nie semua doktor dah g... tunggu 27 nie lak jumpa pakar kat hospital. Insyaallah Idlan kuat dan cepat-cepat sihat.

Thursday, April 09, 2009

Rojak Buah

Fuh meleleh air liur ... sedap gila . Idea din la niee ajak kami buat rojak ramai-ramai. ramai pun tak ramai dalam 5 orang je yang nak join tapi puas hati makan melimpah ruah ... hehehe dah habis bancuhan pertama .. potong buah lagi... abul bawa nenas, ct bawa jambu air, mei bawa sengkuang , din bawa kuah rojak mak bee, aku bawa pelam apel , pelam bidor , kuah rojak aku buat dan kacang goreng. haa resepi kuah rojak rujuk kat http://resepikantan.blogspot.com













Idlan bersama Iman

Ahad lepas mak ngah dan pak ngah mai, jadi idlan leh main dengan abg iman , siap buli abang iman dia. Kesian abg iman














Deco kat umah

Tak pandai nak menhias pun , pasu rotan anyam masa belum kawin dulu cadang nak letak sebelah katil pengantin disamping ranting-ranting kayu tapi tak sempat pun , nak bawa balik kampung dah penuh keta. Sekarang hias kat umah jee... fuh nak buat jenuh tu kasar tangan... ada tempahan tapi malas laa ... buat untuk sendiri saja ... cermin yang letak dekat dinding tu baru jee menghempaskan dirinya ke lantai frust betul laa , tinggal satu jee.









Pandangan Dari Sebelah Tepi Rumah

Jika hari hujan lebat menakutkan sikit nampak air terjun , laju dari atas bukit ke parit sebelah jalan besar tu..Tanjong malim dah la kerap hujan .. ayah dan tukang uamah tu kata bukit batu tak pa . harap-harap tak da apa-apa . tapi bila petang-petang jalan sekiling tu nyaman jee tak bz sunyi jee



Idlan Bersama Aisyah Suraya Asraf