Idlan Demam
Selasa lepas .. jam 3 pagi aku terjaga tengok kat sebelah Idlan dah ada sebelah ..bila masa dia naik ke katil dari katil dia ..bila sentuh ucap rambut terasa bahang panas,… alamak Idlan demam… terus g ambil ubat bagi makan .. dah mula la aku tak tidor asyik cek suhu badan bagi turun….pagi tu … jam 7 idlan ok ..jadi aku g keja … mcm biasa hantaq Idlan g umah pengasuh… berbekalkan ubat, nasi lemak dll. Dari tempat keja aku call Tanya keadaan Idlan ..pengasuh kata tak panas … petang waktu ambil memang badan Idlan tak panas … balik malam aku bagi ubat.. dalam hati lega dah tak panas…badan Idlan hati ibu senang…

Rabu jam 4 pagi aku terjaga lagi sentuh dahi Idlan alamak panas balik aku miss ubat jam 2 … terus bagi jam 7 suhu badan ok balik… keja banyak kat opis mmg x leh cuti … audit fail meja la, asset inventory la mcm dah nak pecah fakulti … aku x cuti gak antaq Idlan g pengasuh juga . aku call pengasuh kata tak panas gak.. sedap hati dengar … malam lepas makan aku bagi ubat …hati lega …suhu badan Idlan ok

Khamis aku jaga lagi .. jam 5.30 pulak terlajak tidor lambat… sentuh Idlan panas …alamak x leh jadi nie bagi ubat discuss dengan my husband camna niee dah 3 hari demam berulang2 … Idlan demam lagi… husband kata dia EL jaga anak ..fuh lega …jadi aku . Pepagi aku masuk opis terus selesai kerja asset inventory hantar ke pentabdiran …aku g klinik … sakit urat berdeyut-denyut … masa jumpa doctor sempat Tanya tentang demam Idlan. Call husband ..idlan ok …ubat bagi macam selalu… Cuma mlm tu Idlan mula batuk muntah-muntah… susah hati sungguh .. aku nie fobia bila anak sakit … tidor pun tak lena risau berlarutan mcm dulu2 … dah lama Idlan x demam nie baru demam …risau betul aku tapi Idlan dah besar sekarang makan ubat x payah paksa macam dulu…cool fiber mau pakai … jadi aku jelum air ke kepala siang jee memalam jelum risau selsema lak satu hal. Pagi aku jaga 3 pagi sentuh dahi Idlan lagi alamak panas… ubat baru 6 jam makan… terus kejut husband bagi makan ubat … Idlan batuk dan muntah lagi… husband cakap esok ibu jaga Idlan..

Jumaat …. Aku EL lak nie … jaga Idlan… makan ubat …x sampai 6 jam badan dah jadi suam-suam…aaaa … Idlan aku x bagi mandi …buat macam mak jaga kami masa kecik2 ..demam x yah mandi aku just lap je badan … ubat ikut time…pakai baju tebal2 …kipas x pasang …biar berpeluh… aku sekali bau peluh … dah berapa hari makan ubat mula Idlan dah jemu jenuh memujuk … macam2 janji,,, batuk lak setiap minit dan saat batuk ..ubat dah bagi .. macam2 aku sapu didada ..kesian dengar batuk. Pepagi aku bagi Idlan sarapan telur rebus dan nasi goring je .. mau makan tapi tak banyak ..jadi aku tunggu jee..suap bagi makan juga sampai Idlan marah2 ..hehehehe…asyik suruh makan je.




Sabtu … pepagi niee aku jaga jam 2 tadi … alhamdullilah suhu badan Idlan dah ok aku pantau dr pagi jumaat sampai la nie… batuk Idlan pun dah berkurangan…Idlan tidor lena tu dok tidor dengan ayah dia jadi aku dah tak leh lelapkan mata bangunla update blog

Comments

Popular Posts