Menu Hari Kelima

Hari nie lepas keja terus g TF & Bilion beli barang dapur, nak elak bawa anak bimbang H1N1 ...jadi idlan dok umah mak ( pengasuh dia dulu ) kami suami isteri g shoping barang. Habis beli barang pun dah lewat .. aku cadang beli juadah berbuka . suami aku ok jee..tup2 teringat bihun semalam ada lagi aku simpan dlm peti ais leh panaskan dan buat pecal. Kuah kacang mak cik ( mak alia ) bagi, bahan lain semua dah aku beli jab jee tu rebus-rebus. Cukup la tu juadah berbuka.
Sahur nti baru makan nasi. Apa lagi aku bagitau suami aku dia pun setuju wah senang jee... heheheh..

Sedap kuah kacang mak cik terima kasih banyak-banyak .. suami aku makan 3 kali tambah tu dah makan bihun ckit.

Pecal nie kalau mak kat kampung panggil gaduh-gaduh . sebab banyak sayur campur-campur dalam tu digaul sekali depa bergaduhla hehehehehehe. Masa sek dulu mak rajin buat ... bila aku dok di tanjong first jumpa Pecal aku nganga juga macam gaduh-gaduh je heheheh dah memang gaduh-gaduh org cni panggil pecal.


bahan-bahan pecal , besar-besar aku potong timun dan sengkuang dah azan aku tak siap lagi memotong


sotong rendam


kuah kacang

Comments

Popular Posts