Menu Hari Keempat

Aduhai ... dah hari keempat puasa ... dah tak tahu masak apa... sebelum posa tiap-tiap hari masak bila balik keja tapi tak sebuntu bulan posa. bila bulan posa nak masak yang best-best utk menu berbuka kami sekeluarga tapi tak tahu apa benda. last tanya suami , katanya ikut suka ..alamak lagi pening ... last suruh dia fikir nak makan apa .... akhirnya bihun menu utama.. dan aku tambah goreng keropok muling tu.


keropok muling , dulu nak makan keropok niee tunggu sapa2 bawa dari acheh jee aku dapat makan ... ye la tak pandai nak cari .. kat tanjong nie pun kat billion dan pasar tani je ada rasanya . Nie keropok kesukaan aku sekeluarga , ayah lagi suka tapi keropok nie anginnn. lepas pantang dulu mak ngah ada goreng bawa balik dari acheh..bawa g umah pak su kebetulan aku pun ada ctu ...siap kena marah mak tak g makan lagi suruh pantang.. nie anak dah dekat 2 tahun aku bantai laa. insyaAllah tak da apa-apa.Dulu kat langkawi mak jang buah kuah batak fuh terangkat ...teringin gak nak belajar tapi kenala tanam pokok muling tu.


buah kurma dah beli ganti yang masuk dalam acar limau tu



Bihun goreng kesukaan idlan

Comments

Popular Posts