H1N1

Bila dengar H1N1 dah mula gerun,... kami sekeluarga cuti dok umah je kesian idlan nak jalan-jalan tak dapat . aku risau tul ..suami g kerja pagi2 selalu aku ingatkan pakai topeng muka tu . tapi yang frust setiap hari sampai opis aku buka radio kegemaran dulu - sinar fm nak dgr berita terkini ... aduhai jumlah korban akibat H1N1 meningkat lagi .. tapi tak pula disebarkan kawasan atau tempat mana berlakunya korban supaya pendudukan kawasan berkenaan lebih berhati-hati kerna telah dicemari.Time rehat aku on TV lak .. aduhai korban dah berjumlah 67 org hr nie. tapi rata tempat aku g ...orang ramai masih tak mahu bertopeng . Aku g pasar malam sabtu lepas selamba je org berjalan tanpa topeng muka ada la tak sampai 15% pakai mask ...ya Allah risaunya hati niee.Bala apa kah yang menimba dunia. Marila ramai-ramai kita berkerja sama memakai mask demi menjaga kesihatan daripada terkena jangkitan virus nie

Comments

Popular Posts