Harga Barang Naik Lagi

Ya Allah Terasa sungguh untuk kali niee... apa yang nak buat , harga barang naik lagi ... naik bukan 5 sen tapi berganda-ganda . baru nie aku g shoping kat pasar dah lama aku tak g ...tengok2 beli ikan sikit dan sotong 4 ekor je dah mencecah rm 12.00 Terkejut betuii aku. ayam aku pilih lak yang dah dipotong mencecah rm8.00 dulu beli x da macam tu . kalau aku nie yang gaji tak seberapa niee terasa kenaikan harga tambahan orang -orang yang berpendapatan rendah lagi teruk terasa. aku sendiri pun tak tahan dengan harga sekarang. APA NAK JADI... SETAHU AKU HARGA MINYAK DAH TURUN napa kerajaan nie tak turun kan minyak. tapi kalau minyak turun sekali pun lum tentu harga barang turun. Tak lama lagi kita nak posa dan raya aku sure lagi teruk naik . Aku dan suami dah bercadang bercucuk tanam mana yang perlu. Mau hidup ke tak tolak belakang kita tanam dulu . KERAJAAN TAK LEH BUAT APA-APA KE HARGA BARANG NAIK NIEE. Diam je. gamak dah tak leh buat apa - apa kita bagi lak orang lain perintah tengok apa depa leh buat.

Comments

Popular Posts